Reklama
Wielka woda już niestraszna |
![]() |
![]() |
![]() |
Wał na październik
Historia wału sięga blisko dziesięciu lat wstecz. Wtedy przygotowano dokumentację tej budowy. Wykonano także 640-metrowy odcinek wału od przeprawy promowej do ul. Łąkowej, który w czasie powodzi chroni „nowe miasto”. - W przygotowanej wtedy dokumentacji oceniano, że całościowy kosztorys wyniesie ok.16 mln zł. W przetargu okazało się, że inwestor sporo zaoszczędzi. Zwycięska firma z Grodziska Wlkp. zaoferowała się wykonać tę inwestycję za 7 mln zł a reszta kwoty została przeznaczona na inne inwestycje w województwie – opowiada o inwestycji J. Sauter. Robią także „kierownicę”
Bytom dostał także pieniądze na odbudowę przerwanego 500-metrowego wału na tzw. kierownicy, gdzie wyrwę robi każda wielka woda. Nie inaczej było podczas powodzi w 2010 r. Odbudowa tego wału jest istotna szczególnie dla rolników, którzy w pobliżu mają swoje pola. Gdyby wału tam nie było, każda większa woda zalewałaby ich uprawy. - Inwestycje związane z obroną przeciwpowodziową są niezwykle ważne. Warto tu zaznaczyć że realizacja tego typu inwestycji nie jest pstryknięciem palcem, tylko wymaga przygotowania dokumentacji, pozwoleń i przede wszystkim zabezpieczenia finansowego. Dlatego cieszę się, że inwestycja zostanie szybko dokończona – zaznaczył S. Tomczyszyn. Dodał, że w tym roku zostanie przygotowana dokumentacja na budowę przepompowni na Czarnej Strudze w Nowej Soli. - Wtedy żadna cofka nie byłaby problemem dla mieszkańców tej części miasta, której nie chroni ściana przeciwpowodziowa – mówił S. Tomczyszyn. Tygodnik Krąg
|
Ostatnie komentarze
- Zakończenie projektu modelarsk...
Hej. Strona co jakiś czas nie działa, dlaczego ? - Moja filozofia jest wszystkim ...
NARESZCIE KTOŚ POROSZYŁ temat człowieka od spraw n... - WIOSENNY SPŁYW KAJAKOWY
A w jakim terminie ten spływ? - O „Agatce” usłyszała cała Pols...
Brawo za wytrwałość i determinację dla tej pani w ... - Maria Perlak z Krzyżem Wolnośc...
I Komisarzem niestety też była.